Uppdatering beträffande Candykings avtalsprocesser under kvartal 3 och 4 2015

Candyking har under senare tid genomfört och nu avslutat tre viktiga avtalsförhandlingar. Bolaget har förlängt avtalet med Dansk Supermarked i Danmark, medan avtalen med Bergendahls i Sverige och Coop i Norge inte kommer att förlängas efter årsskiftet. Candykings omsättning uppgick till 1.769 miljoner SEK 2014. Bergendahls representerade knappt 4% av omsättningen och Coop Norge cirka 5%.

Informationen lämnades för offentliggörande den 6 november 2015, kl. 09.30.

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen. Candyking som idag finns på fler än 9 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen och Candyking Favourites. Candyking är även en ledande lösviktsaktör inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget omsatte cirka 1,8 miljarder kronor 2014. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com.