Varning: Karamellkungen ställer till det på torsdag!

Torsdagen den 31 oktober ser ut att bli en ruskig höstdag över hela Sverige. Mörkret har lagt sig över landet och de som har längtat efter en lugn kväll framför brasan kan mycket väl få ändrade planer. Karamellkungen har nämligen i hemlighet placerat ut 1000 kg godis fördelat på 100 stycken lådor fyllda med läskiga godissorter runt om i Sverige. När mörkret infinner sig på torsdag är målsättningen att inget hushåll ska slippa undan spöken, varulvar, häxor och demoner.

På en interaktiv karta som lanseras kl. 16.00 på torsdag kommer alla gömställen att visas och de första som hittar dit och säger ”Bus eller Karamellkungen” kammar hem Sveriges bästa Halloweenpresent. Kartan blir tydligare och ledtrådarna fler ju mörkare kvällen blir. Innan alla lådor är funna räknar Karamellkungen med att tusentals bus har genomförts från Ystad i söder till Jukkasjärvi i norr.

- Vi på Candyking älskar högtider som förknippas med gemenskap och roliga aktiviteter. Förutom äggjakterna under påsken tycker vi att ”Bus eller Karamellkungen” är höstens roligaste aktivitet. Med den här aktiviteten får vi fart på alla familjer och det blir en rolig aktivitet för hela landet, säger David von Laskowski, VD och koncernchef på Candyking.

Utöver Ystad och Jukkasjärvi har lådor gömts i Boden, Järfälla, Jönköping, Laholm, Linköping, Skövde, Uddevalla, Uppsala, Östersund och många andra städer i vårat avlånga land.

För mer information om Sveriges busigaste upptåg. Besök:
karamellkungen.se/halloween
facebook.com/karamellkungen
instagram.com/karamellkungen

Vid pressrelaterade frågor kontakta:
David von Laskowski, VD och koncernchef, Candyking
david.von.laskowski@candyking.com
Tel: +46 (0)702-90 63 13
Växel: +46 (0)8-795 03 00

Candyking grundades 1984 och är den ledande aktören inom lösviktsgodis i Norden, Storbritannien och Irland samt har verksamhet i Polen, Tjeckien, Slovakien och Ungern. Candyking som idag finns på fler än 10 000 försäljningsställen erbjuder butiker ett helhetskoncept som inkluderar produkter, inredning samt tillhörande butiks- och logistiktjänster. Candykings koncept och varumärken inom konfektyr är Candyking, Karamellkungen, Premiyum och Candyking Favourites. Candyking är även den ledande lösviktsaktören inom natursnacks i Sverige och Finland under varumärket Parrot’s. Bolaget har 1 000 medarbetare och omsatte cirka 1,75 miljarder kronor 2012. Mer information finns tillgänglig på www.candyking.com