CANEA SATSAR PÅ BREDDEN INOM PROJEKTLEDNING

Report this content

CANEA Consulting Group är stolt sponsor av Svenskt Projektforum 2011 som går av stapeln på Münchenbryggeriet i Stockholm den 29/11. Välkommen till CANEAs föreläsning ”Öka effektiviteten i ditt projektledarskap!” med Joakim Netz och Daniel Nilsson. I föreläsningen studerar vi hur man bör och kan situationsanpassa sitt ledarskap, med hänsyn tagen till de ledarskapsutmaningar som projektmiljön innebär.

Vi menar att morgondagens projektledare i en allt högre utsträckning kommer att behöva lära sig hur hårda och mjuka faktorer hänger ihop inom projektledning för att inte hamna i fallgropen av projekttrötta organisationer. Vi vill ge besökarna på Projektforum insikt i hur man som projektledare kan öka effektiviteten i sitt projektledarskap med utgångspunkt i de egna förutsättningarna och de givna villkoren i projektmiljön.” säger Daniel Nilsson, managementkonsult, utbildare och projektledare hos CANEA.

CANEA har arbetat med att utveckla organisationer sedan 1994 och erbjuder idag ett heltäckande utbud av produkter och tjänster för att utveckla projektorganisationer och höja projektmognaden. Detta innefattar bland annat:

• Ett heltäckande program av utbildningar inom projektledning som omfattar alla nyckelroller i en projektorganisation. Utbildningsprogrammet sträcker sig från grundutbildningar inom projektledning, till avancerade och certifieringsförberedande utbildningar, med fördjupningar inom projektplanering, styrning och ledarskap där emellan. CANEA samverkar med organisationer som PMI och IPMA för att säkerställa att utbildningarna förmedlar de bästa arbetssätten.
  • Konsultstöd för införande av projektmodeller och utveckling av stöd och styrning för projekt, exempelvis effektiva produktionsmodeller.
  • Utförande konsultstöd som projektledare för komplexa projekt inom exempelvis verksamhetsutveckling.
  • Vårt heltäckande projekthanteringssystem CANEA Projects 2011 som ger stöd för planering av enskilda projekt, likväl som stöd för hantering av program och portföljer. Allt i ett interaktivt, webbaserat gränssnitt där varje enskild användares informationsbehov kan tillgodoses.

CANEA hjälper organisationer att hitta det optimala samspelet mellan linjeverksamhet och projektverksamhet. CANEA har en utpräglad helhetssyn och fokuserar på det som är väsentligt för en organisation- från att definiera vision och strategi till att realisera strategin med hjälp av linjeverksamhet och projektverksamhet.

För ytterligare information kontakta:
Zanna Beckman, pressansvarig CANEA
E-mail: zanna.beckman@canea.se
Telefon: 46 (0)10 459 00 27

CANEA ger mätbara resultat i form av ökad effektivitet och nöjdare intressenter. Våra kompetensområden är Strategi, Organisation & Effektivisering, Projektledning samt Ledningssystem. I uppdragen kombinerar vi konsulttjänster, utbildningar och IT-lösningar för att nå bästa resultat. Läs mer om våra produkter och tjänster på www.canea.se.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

”Vi menar att morgondagens projektledare i en allt högre utsträckning kommer att behöva lära sig hur hårda och mjuka faktorer hänger ihop inom projektledning för att inte hamna i fallgropen av projekttrötta organisationer. Vi vill ge besökarna på Projektforum insikt i hur man som projektledare kan öka effektiviteten i sitt projektledarskap med utgångspunkt i de egna förutsättningarna och de givna villkoren i projektmiljön.”
Daniel Nilsson, managementkonsult, utbildare och projektledare hos CANEA.