CANEA vinner mångmiljonupphandling av IT-stöd till Sveriges största vårdgivare

Report this content

Stockholms Läns Sjukvårdsområde med 11 000 medarbetare har nyligen valt CANEA som leverantör av nytt IT-stöd för ökad kvalitet inom vården. Avtalet beräknas till 7 MSEK och CANEA vann mot flera andra stora aktörer.

Stockholms Läns Sjukvårdsområde kommer att använda CANEA Framework för dokumenthantering med processtöd och ärendehantering i hela sin verksamhet, bestående av bland annat primärvård, psykiatri, geriatrik och beroendevård. I en omfattande och noggrann upphandlings- och utvärderingsprocess fick CANEA Framework, som enda system, högsta betyg både utifrån användbarhet och funktionalitet.

Denna tilldelning visar att CANEA kan erbjuda en mycket konkurrenskraftig IT-lösning för både privata och offentliga vårdgivare med stöd för Socialstyrelsens nya författning ”Ledningssystem för kvalitetsarbete”, SOSFS 2011:9. Alla vårdgivare i Sverige är ansvariga för att dessa föreskrifter följs vilket bland annat innebär att vårdgivaren skall beskriva sina processer och rutiner, ta emot och hantera klagomål strukturerat, utöva egenkontroll och arbeta systematiskt med förbättringsarbete.

"Det är oerhört glädjande att se att CANEA Framework har klart bäst pris/prestanda-förhållande av alla utvärderade system i upphandlingen. CANEA har arbetat målmedvetet och under lång tid för att förfina användbarheten och funktionaliteten i lösningen och att då efter noggranna praktiska tester utförda av SLSO få högsta betyg på alla områden är så klart hedrande. Detta är en viktig affär för oss som visar att vi har en mycket bra lösning för vårdsektorn."
säger Daniel Sten, Affärsområdeschef IT, CANEA i en kommentar.

Om CANEA
CANEA är ett konsultföretag som hjälper organisationer att analysera, utveckla och införa strategier, system och kompetens. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö och har varit verksamt sedan 1994. CANEA erbjuder konsulttjänster, utbildningar och IT-lösningar såväl i Sverige som internationellt. Läs mer på www.canea.se.

För ytterligare information kontakta:
Zanna Beckman, pressansvarig CANEA
E-mail: zanna.beckman@canea.se
Telefon: 46 (0)10 459 00 27

Packhusgatan 6           Folkungagatan 49          Jörgen Kocksgatan 1B
411 13 Göteborg          116 22 Stockholm          201 21 Malmö

Taggar:

Snabbfakta

Sveriges största vårdgivare, Stockholms läns sjukvårdsområde med 11 000 medarbetare, har precis upphandlat ett nytt IT-stöd från CANEA i syfte att öka kvaliteten i vården!

Citat

Detta är en viktig affär för oss som visar att vi har en mycket bra lösning för vårdsektorn!
Daniel Sten, Affärsområdeschef IT, CANEA