Inspirationskonferens - Operational Excellence 2013

Report this content

Välkommen till en fullmatad och interaktiv dag, den 30 januari, på Clarion Hotel Sign i Stockholm! Här möter du och samverkar med intressanta ledare och experter som delar med sig av sina erfarenheter.

CANEA presenterar som uppföljning på den populära konferensen "Framtidens Ledningssystem" nu ett bredare event där även ämnen som förbättringskultur, processmognad, strategiarbete, Lean och Corporate Responsibility kommer att behandlas. Vi kommer dessutom visa hur IT kan vara ett stöd för att snabba upp förbättringstakten.

Operational Excellence är ett begrepp som samlar alla typer av aktiviteter, metoder och verktyg som behövs för att förbättra verksamhetens operativa arbete, dvs. strävan mot att genom befintliga resurser såsom personal, material, maskiner och andra tillgångar kunna erbjuda verksamhetens kunder maximalt värde. Excellence innbär att man gör något som är så nära ett perfekt tillstånd som möjligt och vi hoppas att detta event ska ge er den inspiration som behövs för att ta ytterligare några steg mot detta önskade läge.

Konferensen vänder sig i första hand till dig med ansvar för att leda eller utveckla verksamheter och arbetssätt.

Ur programmet:

- Lyckas! – Tur eller PDCA?
- Jonas Olaison,Textilia
Textilias miljö- och kvalitetschef berättar om deras resa mot hållbar textilservice där ledningssystemet är nyckeln. Exempel på områden som kommer täckas är ex varför Textilia valde att bygga upp ett ledningssystem och hur de byggde det. Även hur Textilia arbetar med intern och extern revision samt LLG och LG.

- Passion! – att tro på framgång - Ylva Frithiofson, CANEA
Vikten av att koppla verksamhetsförändring till affärsvisioner och skapa en positiv atmosfär i verksamheter som genomgår förändring. Kommunikation, gemensamma idéer och kreativt samarbete. Samlade erfarenheter efter 14 års arbete i förändringsprojekt.

- Hållbar konkurrenskraft - Jannis Angelis, KTH
Utifrån sin nuvarande roll som lärare i verksamhetsledning på KTH samt knuten till WTO och Cambridge, diskuterar Jannis pågående forskning om strategiarbete och dess tillämpning. Hans tidigare forskning har vunnit flera internationella priser, bland annat "The Shingo Prize" inom Lean.

- Konsten att fatta rätt beslut vid rätt tillfälle - Pelle Tornell, talare & författare
Effektivt beslutsfattande är den nya nyckelkompetensen i en snabbt föränderlig värld. Pelle Tornell föreläser om hjärnans beslutsprocesser och hur vi faktiskt kan utveckla vår förmåga att fatta kloka beslut.

- Mindbusiness
- Pelle Tornell
Att läsa människor, påverka beslut och förutse handlingar. Steget från ledare till tankeläsare kan vara kortare än vi tror.

- Engagemang nyckeln till  framgång - Michela Petersson och Charlott Brask, MTR
MTR Sweden ansvaret för drift, planering och underhåll av tunnelbanan i Stockholm. MTR arbetar med konceptet  WIT (Work Improvement Team) som utvecklats av MTR Hong Kong och  innebär att medarbetare samarbetar över verksamhetsområdena med ett gemensamt problemområde. MTR använder CANEAs IT-produkter .

Antalet platser är begränsade så anmäl er idag!

VÄLKOMMEN!

För ytterligare information kontakta:
Zanna Beckman, pressansvarig CANEA
E-mail: zanna.beckman@canea.se
Telefon: +46 (0)10 459 00 27

CANEA ger mätbara resultat i form av ökad effektivitet och nöjdare intressenter. Våra kompetensområden är Strategi, Organisation & Effektivisering, Projektledning samt Ledningssystem. I uppdragen kombinerar vi konsulttjänster, utbildningar och IT-lösningar för att nå bästa resultat. Läs mer om våra produkter och tjänster på www.canea.se.