• Canon/

CANON LANSERAR ”SUPPORT YOUR NEIGHBOURHOOD” I SAMARBETE MED GOOGLE LOCAL GUIDES

Report this content

Canon samarbetar med Google Local Guides för att skapa och dela högkvalitativa foton av platser i Norden.

Canon bygger vidare på konceptet kreativitet genom fotografering och lanserar nu ett unikt samarbete med Google Local Guides – en community med flera miljoner användare i Norden och UK.

Kampanjen ”Support your Neighbourhood” uppmuntrar unga, kreativa förmågor att hjälpa sina lokala favoritställen genom att sprida fantastiska fotografier. Bra foton hjälper människor hitta till exempel lokala caféer, barer, pizzerior och frisörer när de söker via Google maps.

Precis som i Canon’s tidigare kampanjer där vanliga människors kreativa foton skapade innehållet, ska det här initiativet bidra till att miljontals kreativa individer, som är medlemmar i Google Local Guides, kan hjälpa lokala affärsverksamheter att frodas.

– Det här samarbetet är en perfekt match eftersom båda varumärkena hjälper människor att fånga och berätta historier. Vi vill uppmuntra människor att ta högkvalitativa bilder och hjälpa andra att upptäcka det lokala utbudet i Norden och UK, säger Morten Nørremølle, Nordic Marketing Director, Canon.

Kampanjen lanseras idag i sociala och digitala medier.

Länk till hemsida: (sign-up):

Gå med nu genom att besöka din lokala tävlingssida:

Om Google Local Guides

Googles Local Guides Community kopplar samman miljontals människor som delar bilder, recensioner och kunskaper om deras upptäckter på Google Maps. Deras bidrag hjälper andra att hitta bra lokala platser runt om i världen. Läs mer om Local Guides här:

För mer information, kontakta:

Helen Iwefors Häggblom
Canon Svenska AB
Tel : 0739-788530
E-post : Helen.iwefors-haggblom@canon.se

Om företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer Canons branschledande produkter och lösningar på den svenska marknaden. Försäljningen av företagsprodukter och tjänster sker både genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående återförsäljare. Företaget marknadsför och säljer också konsumentprodukter inom bildhantering genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska har 400 anställda och omsätter ca 1.8 miljarder kronor. Canon Svenska är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc som omsätter 280 miljarder och har 197 000 anställda – varav 17 000 i Europa. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2016 lämnades 4134 patent in, vilket är flest bland alla japanska företag. Canons filsosofi, Kyosei, är att arbeta tillsammans för allas bästa. Där ingår Canons miljöarbete som syftar både till att minska den egna miljöpåverkan och att hjälpa kunderna minska sin miljöpåverkan genom rätt val av produkter.Mer information om Canon finns på www.canon.se.

Taggar: