Cantargia förstärker ledningsgruppen med Vice President Cancer Research

Cantargia AB (”Cantargia”) har utsett David Liberg till Vice President Cancer Research i Cantargia AB. Liberg har närmare tjugo års erfarenhet av forskning inom immunologi och tumörbiologi och disputerade 2001. Liberg kommer närmast från en anställning på Active Biotech AB.

Cantargia förstärker organisationen med David Liberg, som tillträder befattningen som VP Cancer Research i Cantargia den
1 december 2015. Liberg har under de senaste tio åren arbetat inom läkemedelsindustrin, med ansvar för tidiga forskningsprojekt och aktiviteter inom tumörimmunologi, och kommer närmast från Active Biotech AB där han har arbetat som Project Manager Drug Development och även varit chef för Cell Biology and Biochemistry. Liberg har tidigare arbetat med forskning på Imperial College i Storbritannien och på Lunds Universitet.

”Vi är mycket glada över att ha lyckats rekrytera David Liberg. Han har stor erfarenhet av cancerprojekt i preklinisk fas och besitter en dokumenterad kompetens inom Cantargias forskningsområde. Rekryteringen av David Liberg är viktig och kommer ge ytterligare styrka i utvecklingen av vår produktkandidat CAN04”, säger Göran Forsberg, VD för Cantargia AB.

Taggar: