Cantargia genomför bolagspresentationer under januari 2019

Cantargia AB (”Cantargia”) kommer under januari att genomföra flera presentationer för att presentera bolaget och dess planer. För detaljer kring presentationerna, se nedan.

Event: Redeye, Fight Cancer Seminar
D
atum och tid: Den 22 januari 2019, kl. 09.00-12.00. Cantargia presenterar kl. 10.35, paneldiskussion kl. 11.40.
Plats: Mäster Samuelsgatan 42, Stockholm
Om: https://www.redeye.se/events#/event/581938
Live: https://www.redeye.se/live/fight-cancer-seminar-22-jan

Event: SEB, Swedish Biotech Seminar
Datum och tid: Den 24 januari 2019, kl. 12.40-13.00
Plats: Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm

Event: Aktiespararna, Aktiedagen
Datum och tid: Den 29 januari kl. 08.00-18.20. Cantargia presenterar kl.09.30, efterföljande paneldiskussion.
Plats: Medicon Village, Scheelevägen 2, Lund
Om: https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/aktiedagen-lund-29-januari
Live: https://www.aktiespararna.se/tv/live

Cantargia AB (publ), reg.no. 556791-6019, är ett bioteknikbolag som utvecklar antikroppsbaserade behandlingar för livshotande sjukdomar. Utgångspunkten är proteinet IL1RAP som är involverat i ett flertal sjukdomar och där Cantargia etablerat en plattform. Huvudprojektet, antikroppen CAN04 (nidanilimab), studeras i den kliniska fas I/IIa-studien CANFOUR med primärt fokus mot icke-småcellig lungcancer och bukspottkörtelcancer. Studien genomförs som både monoterapi och kombinationsterapi. Cantargias andra projekt, CANxx, är i forskningsfas med målet att utveckla en IL1RAP bindande antikropp optimerad för behandling av autoimmuna och inflammatoriska sjukdomar.