Nytt antal aktier och röster i Cantargia

Antalet aktier och röster i Cantargia AB (publ) har förändrats med anledning av att bolagets styrelseordförande, Magnus Persson, utnyttjat sin rätt att teckna aktier i enlighet med teckningsoptionsprogram 2017/2020. Genom utnyttjandet av teckningsoptionerna ökade antalet aktier och röster i Cantargia med 86 700. Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 91 092 189 aktier och röster i Cantargia.

Cantargia AB (publ) offentliggör informationen i detta pressmeddelande i enlighet med lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 juli 2020 kl. 08.30 CET.

Cantargia AB (publ), reg.no. 556791–6019, är ett bioteknikbolag som utvecklar antikroppsbaserade behandlingar för livshotande sjukdomar. Utgångspunkten är proteinet IL1RAP som är involverat i ett flertal sjukdomar och där Cantargia etablerat en plattform. Huvudprojektet, antikroppen CAN04, studeras i den kliniska fas I/IIa-studien CANFOUR med primärt fokus mot icke-småcellig lungcancer och bukspottkörtelcancer. Studien fokuseras mot kombinationsterapi, men innehåller även monoterapi. Positiva interimdata från kombinationsterapierna presenterades i december 2019. Cantargias andra projekt, antikroppen CAN10, behandlar allvarliga autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar, med initialt fokus på systemisk skleros och myokardit.

Cantargia är listat på Nasdaq Stockholm (ticker: CANTA). Mer information om Cantargia finns att tillgå via http://www.cantargia.com.