Årsstämmokommuniké förCaperio Holding AB (publ)

Caperio Holding AB (publ) höll den 8 juni 2012 årsstämma i Bolagets lokaler på Gårdsfogdevägen 7 i Bromma.

Under stämman fattades följande beslut:

• Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen med tillhörande noter.
  • Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag till resultatdisposition att en utdelning ska ske om 1,50 SEK per aktie för räkenskapsåret 2011. Som avstämningsdag för utdelningen beslutades onsdagen den 13 juni. Utbetalning genom Euroclear Sweden AB beräknas tidigast ske måndagen den 18 juni.
  • Stämman beslutade att ge styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet.
  • Stämman beslutade att godta förslaget till att styrelsen ska bestå av 6 ledamöter utan suppleanter.
  • Stämman beslutade att styrelsearvode ska utgå med 115 000 SEK till styrelsens ordförande samt 75 000 SEK till styrelseledamot som inte är anställd i bolaget. Revisorsarvode skall utgå enligt löpande räkning.
  • Stämman beslutade att godta förslag om ny styrelse. Styrelsen kommer efter stämmans beslut bestå av Henrik Landahl (ordförande), Charlotta Alegria Ursing, Christer Haglund, Conny Hjalmarsson, Nils Åke Olsson och Sverker Thufvesson (nyval).
  • Stämman beslutade att godta styrelsens förslag till att styrelsen bemyndigas att vid ett eller flera tillfällen intill nästa årsstämma besluta om nyemission av högst 1 000 000 aktier. Avvikelse skall kunna ske från aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigandet skall kunna utnyttjas i syfte att genomföra företagsförvärv och/eller kapitalanskaffning. Betalning för tecknade aktier skall kunna ske genom kvittning, kontanter eller apport.
  • Stämman beslutade att godta styrelsens förslag om att ha en nomineringskommitté bestående av Christer Haglund, David Pohanka (ordförande) och Johan Söderström.

Lars-Ove Wåhlander, CFO Caperio Holding AB
E-post: lars-ove.wahlander@caperio.se