Bokslutskommuniké 2010 för Caperio Holding AB (Publ)

2010 var ett år med stor tillväxt på alla områden, Caperio kliver över såväl femhundra- som sexhundramiljonersvallen i omsättning och vinsten (EBITDA) dubbleras från 2009.

– Det är glädjande att se hur snabbt Sverige återhämtade sig från den senaste krisen. IT-branschen har fått nytt mod och Caperio har en väletablerad plats i branschen. 2008 sattes en femårsplan i verket som vi följer till punkt och pricka. På de flesta områden ligger vi före planen. Framtiden ser mycket ljus ut för Caperio och 2011 kommer att bli vårt starkaste år hittills, säger Caperios CEO Christer Haglund i en kommentar.

Perioden 1 januari – 31 december 2010                          Perioden 1 oktober – 31 december 2010

Omsättningen uppgick till 610,4 MSEK (469,4)                 Omsättningen uppgick till 203,3 MSEK (185,9)

EBITDA uppgick till 15,9 MSEK (8,3)                                EBITDA uppgick till 10,6 MSEK (7,4)

Periodens resultat uppgick till 4,6 MSEK (-3,7)                 Periodens resultat uppgick till 4,6 MSEK (2,4)

Resultat per aktie uppgick till 1,02 SEK (-0,86)                 Resultat per aktie uppgick till 1,03 SEK (0,54)

Soliditeten uppgick till 31% (30)

Antalet anställda uppgår till 107 (88)

* Alla belopp i rapporten är i MSEK om inget annat anges. Siffror inom parentes avser motsvarande period förra året om inte annat anges. Uppgifterna gäller koncernen om inte annat anges.

E-post:
christer.haglund@caperio.se