Caperio ingår ”Partnerskap för strategisk licenshantering” med Malmö stad

2016-10-04 08:00

Malmö stad har tecknat avtal med Caperio gällande:

• Affärsrådgivning, bevakning av marknaden och förhandlingsstöd
  • Software Asset Management
  • Licensförsörjning

Caperios primära uppdrag är att stödja Malmö stad i att hantera affärsrelationerna med de stora leverantörerna av programvaror, vilket ger Malmö stad ökade möjligheter att skapa långsiktiga relationer med fokus på kvalitet.

Avtalet gäller under 3 + 1år och omsätter ca 50 mkr per år.

– Vi på Caperio är oerhört glada och stolta över att ha fått förtroendet från Malmö stad att ingå partnerskap. Det här är ett modernt avtal som ger kunden stor flexibilitet och som skapar maximal affärsnytta för dem. Ett avtal av den här omfattningen, med en aktör av denna dignitet, är en bekräftelse på vår kompetens och vår förmåga till kundanpassade tjänster, säger Tomas Wanselius, VD på Caperio.

Avtalet började gälla den 3 oktober 2016.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tomas Wanselius, VD Caperio
E-post: Tomas.wanselius@caperio.se
Tele: 08-50 93 35 24

Certified Advicer:
Remium Nordic AB
Tele: 08-454 32 76
E-post : corporatefinance@remium.com

Caperio är ett serviceföretag som erbjuder värdeskapande IT-lösningar inom Arbetsplats och Datacenter. Caperios idé är att med branschens bästa service hjälpa företag och organisationer att utvecklas framgångsrikt genom att proaktivt och reaktivt stödja kunderna med rätt IT-lösningar baserade på kunskap och erfarenhet. Caperio Holding AB är noterat på Nasdaq First North och Remium Nordic AB är Certified Adviser. Läs mer på www.caperio.se

Denna information är sådan information som Caperio AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 oktoberr 2016 kl. 08:00 CET.