Caperio levererar systemlösning till kommuner i Örebro län.

Lösningen innebär en funktionshöjning genom en uppgradering av nätverket med högre prestanda samt en säkerhetstjänst för att skydda mot intrång från internet. Det innebär att nätet blir både kostnadseffektivare och säkrare.

De kommuner som omfattas av avtalet är Lindesberg, Hällefors,  Ljusnarsberg,  Nora och Lekeberg. Caperio känner väl till de berörda kommunerna och har tidigare levererat en gemensam nätverkslösning och kommunikationstjänst som binder samman de fem kommunerna. Det fördjupade samarbetet innebär nu att man lyfter lösningen ytterligare med en konsoliderad internetaccess och med mer modern utrustning för att stoppa internetintrång. Efterfrågan på lösningar och tjänster kring säkerhet på nätet är ett område som ökar i snabb takt. På Lindesbergs Kommun uppskattar man den höga kompetens, flexibilitet, lyhördhet och pålitlighet som Caperios konsulter besitter.

- Idag har vi ett säkert och tillgängligt nätverk. Jag vill påstå att vi har ett av Sveriges mest moderna nät. Det känns tryggt att samarbeta med Caperio. De är väl insatta i våra behov och kommer alltid med kostnadseffektiva lösningar som överträffar våra förväntningar. Vi arbetar snarare i ett partnerskap med gemensamma mål, än i relation kund och leverantör, säger Anders Widegren, Enhetsansvarig IT- och teleenheten på Lindesbergs kommun.

Så här säger Caperios Consultant Manager Network Matti Vänskä i en kommentar:

- Det är väldigt roligt att kunna leverera denna typ av lösning eftersom hoten på internet är ett högt prioriterat område idag hos kommuner och företag. Det visar också på att vår erfarenhet och satsning kring kommunikations – och säkerhetstjänster är helt rätt.

För ytterligare information:
Matti Vänskä, Consultant Manager Network Caperio

E-post: matti.vanska@caperio.se

Tel: 08-562 175 16

Anders Widegren, Enhetsansvarig  IT – och Teleenheten Lindesbergs Kommun

E-post: anders.widegren@lindesberg.se

Tel: 0581 – 811 60

För högupplösta bilder kontakta:

Ulrica Åsberg, Marketing Consultant Caperio

E-post: ulrica.asberg@caperio.se