Caperio satsar på att bli den främsta inom Microsoft Lync

Caperio, som är en av tre återförsäljare i Sverige som innehar Microsoft LAR/ESA satsar nu på att bli den främsta Microsoft Lync-integratören i Sverige.

Caperio, som länge har hjälpt företag och organisationer att effektivisera och förbättra sin licenshantering genom sitt LAR/ESA (Large Account Reseller/Enterprise Software Advisor) partnerskap med Microsoft, tar nu steget vidare och satsar på att bli den främsta integratören av Microsoft Lync i Sverige. Satsningen innebär att Caperio bygger konsultverksamhet, investerar i en exklusiv demomiljö och kan erbjuda Microsoft Lync både i och utanför molnet.

Caperio har sedan tidigare ett väletablerat erbjudande inom telefoniområdet med allt från förstudie, systemförvaltning och implementation av traditionella och mobila växlar. Lync-satsningen blir ett efterfrågat komplement för att kunna erbjuda kunderna en optimal användarupplevelse.

– Nu fortsätter vi vår satsning på Microsofts lösningsdelar. Vi bygger kompetens på den produkt vi tror kommer att göra störst skillnad för våra kunder när det gäller användarupplevelse. Kundbehoven ser olika ut och därför kommer vi att erbjuda Microsoft Lync både i och utanför molnet, säger Christer Haglund, CEO