Caperio sluter nytt avtal med Göteborgs stad

Caperio Göteborg har nyss slutit ett nytt avtal med Göteborg Stad Intraservice om leverans av cirka 10 000 datorer under ett år, avseende hårdvara och kringtjänster. Lägsta pris i kombination med tidigare goda erfarenheter av Caperio avgjorde valet för Göteborg Stad Intraservice.

Intraservice levererar IT, support och administrativa tjänster. Ett av uppdragen är att samordna inköp av datorer, skärmar, skrivare och installations- och leveranstjänster inom Göteborgs Stad, exempelvis stadsdelsförvaltningar, fackförvaltningar, bolag och skolor.

Vi har drygt tio månaders erfarenhet av samarbete med Caperio Göteborg i ett tidigare ramavtal och det har fungerat bra, berättar Nisse Waldefeldt, tjänsteansvarig Inköp på  Intraservice.
Göteborg Stad har 47 000 anställda och vi köper i snitt 7 000-10 000 datorer per år. Vi uppskattar att arbeta med en helhetsleverantör som själva tar ansvar, utan sidoavtal,  för de kringtjänster som ingår i samband med att datorerna ska sättas i drift hos användarna. Det underlättar och blir ett led mindre i kommunikationen om det uppstår problem.

Det nya avtalet gäller för tiden april 2011 till och med februari 2012.

– Det känns naturligtvis fantastiskt, och är ett kvitto på att vi gör rätt saker, säger Anders Filipsson, vd på Caperio Göteborg.
– Vi vet vilken precision det krävs för att lyckas med denna typ av ”utrullningar” och inte minst hur man gör det kostnadseffektivt. Det är sannolikt därför som vi vinner denna affär och det gläder oss mycket.

Nisse Waldefeldt menar att det känns bra att fortsätta med Caperio som leverantör och han förväntar sig ett gott samarbete. Göteborg Stad står även inför stora satsningar i framtiden, inte minst inom skolan, där tendensen går mot att varje elev ska ha en egen dator. Blir det fallet är det viktigt med ett fungerande samarbete med en partner som klarar volymerna och är med på banan.

För ytterligare information:

Anders Filipsson, VD Caperio Göteborg