CAPERIOS ARBETE FÖR BÄTTRE LÖNSAMHET FORTSÄTTER

Caperio ökade försäljningen under andra kvartalet, men 2013 kommer dock att fortsätta att präglas av marginalpress från en marknad med svag efterfrågan på främst hårdvara. Satsningen inom managerade tjänster och uppbyggnaden av nyetableringar fortsätter.

1 JANUARI - 30  JUNI 2013

• Nettoomsättningen minskade med 11 % till 427,9 mkr (480,0)
  • EBITDA uppgick till -1,7 mkr (15,5)
  • Periodens resultat uppgick till -6,2 mkr (5,8)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -1,29 kr (1,21)
  • Antalet anställda ökade till 202 (163)

1 APRIL - 30 JUNI 2013

• Nettoomsättningen ökade med 2 % till 245,3 mkr (239,4)
  • EBITDA uppgick till 0,6 mkr (7,0)
  • Periodens resultat uppgick till -2,0  mkr (2,2)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,41 kr (0,47)

–  Vår bedömning är att återhämtningen, som delvis kommer att vara ett resultat av att investeringar har förskjutits i tiden, dröjer till slutet av året. Men trots att marknaden är utmanade och att vi investerar för framtiden är vi inte nöjda med resultatet vi redovisar för Q2. Vi har kommit en bra bit på väg, men arbetet med att vidareutveckla vårt erbjudande accelereras nu ytterligare. Vi genomför även ett effektiviseringsprogram bestående av en rad resultatförbättrande åtgärder avseende såväl intäkter som kostnader. Detta krävs för att vi ska nå nästa nivå, säger Christer Haglund, CEO för Caperio Holding AB.

MER INFORMATION

Fullständig delårsrapport avseende januari – juni 2013 för Caperio Holding AB bifogas detta pressmeddelande och finns på www.caperio.se.

Christer Haglund, CEO
E-post: christer.haglund@caperio.se