CAPERIOS VÄNDNING FORTSÄTTER

Caperios andra kvartal 2014 präglades av en fortsatt positiv vändning av verksamheten efter det bekymmersamma 2013. Under det första halvåret 2014 har underpresterande verksamheter tagits bort och olönsamma affärer har identifierats och åtgärdats. Norrköpingskontoret har avvecklats och logistikverksamheten har effektiviserats och konsoliderats. Antalet anställda har minskats från 212 i december 2013 till 167 i juni 2014, detta samtidigt som en ny lönemodell har införts.

JANUARI – 30 JUNI 2014

• Nettoomsättningen ökade med 3 % till 439,5 mkr (427,9)
  • EBITDA ökade till 6,9 mkr (-1,1)
  • Periodens resultat uppgick till -1,1 mkr (-6,2)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,24 kr (-1,29)
  • Antalet anställda minskade till 167 (202)

1 APRIL – 30 JUNI 2014

• Nettoomsättningen minskade med 2 % till 241,3 mkr (245,3)
  • EBITDA ökade till 4,3 mkr (1,0)
  • Periodens resultat uppgick till -0,1 mkr (-2,0)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,03 kr (-0,41)

– Framåt ska vår organisation förenklas ytterligare för ökad effektivitet och tydligare ansvar. Vi arbetar hårt med att höja intäkten per anställd och ansträngningarna att minska de operationella kostnaderna kommer att fortsätta. Det hårda arbetet har börjat och den framåtriktade kraften i vårt förändringsarbete accelererar oss med ökad fart mot vårt mål, säger Christer Haglund, CEO för Caperio Holding AB.

MER INFORMATION

Fullständig delårsrapport avseende januari – juni 2014 för Caperio Holding AB bifogas detta pressmeddelande och finns på www.caperio.se.