• Caperio AB/

Christian Gröning ny chef för kompetensområdet ”Klient & Logistik” - Allsvensk klass på Caperios nya stjärnskott

Den 5 december tillträder Christian Gröning tjänsten som affärsområdeschef inom kompetensområdet Klient & Logistik på Caperio. Han tar därmed över efter David Pohanka som byggt upp kompetensområdet och nu går vidare till att bygga upp koncernens logistikfunktion med fokus på de två logistikcentras i Enköping och Göteborg. Christian kommer närmast från rollen som försäljningschef på e-handelsbolaget Panagora.

Christian Gröning är ny i rollen som affärsområdeschef på Caperio, men han är långt ifrån en nybörjare på företaget. Christian jobbade i sex år, mellan 2004 och 2010, som Key Account Manager på Caperio. Han har en bakgrund inom fotboll och har spelat i Djurgårdens A-lag i flera år.

– Jag är jättenöjd med rekryteringen av Christian. Jag är övertygad om att Christian, med ett förflutet som allsvensk fotbollsspelare och med några ungdomslandskamper i bagaget, kommer att fortsätta utveckla vår viktiga affär, säger David Pohanka, vice VD på Caperio.

– Christian är en mycket bra rekrytering, en härlig personlighet och det känns helt rätt. Inte minst gläder jag mig att vi får loss David till att jobba med den nationella logistiken, våra nyckelkunder, samt med att utveckla några av våra viktigaste funktionstjänster, inte minst PC som tjänst, säger Christer Haglund, koncernchef på Caperio.

Efter det ettåriga uppehållet från Caperio, då Christian arbetade som försäljningschef på e-handelsbolaget Panagora, är Caperios senaste stjärnskott nu redo att ta sig an sin nya roll.

– Jag kommer att tillföra tjänsten både nya perspektiv och insikter, men framför allt glädje och energi. Min nya roll som affärsutvecklare kommer att bli mer strategisk och jag ska se över hur vi kan göra våra tjänster ännu bättre. Caperio handlar till stor del om människor och möten, och den främsta anledningen till att jag ville tillbaka var faktiskt alla trevliga personer på Caperio, säger Christian Gröning.