Cisco prisar Caperio för högsta tillväxt

Igår fick Caperio utmärkelsen ”Snabbast växande partner 2010” på Ciscos årliga Partner Summit. Caperio har ett långt samarbete med Cisco och en medveten satsning har gett resultat. Caperio kan visa upp en tillväxt på Ciscos lösningar på 56 % under 2010.

Cisco motiverade utmärkelsen på plats med Caperios målmedvetna satsning, ett stärkt partnerskap, tydliga gemensamma affärsplaner, nyrekryteringar samt en uppåtgående trend som bara fortsätter under 2011. Caperios CEO Christer Haglund kommenterar utmärkelsen:

– Det är många drivna och kompetenta medarbetare som har gjort ett riktigt bra jobb vilket har lett till en hög tillväxt inom hela området Datacenter, och i synnerhet på Ciscobaserade lösningar. Ciscos egen kommentar på prisutdelningen att Caperio är farliga för deras direktköpande guldpartners säger väl en hel del.

Cisco kommenterar utmärkelsen:

– Årets utmärkelse ” Ciscos snabbast växande Partner FY11” går i år till Caperio som stärkt sitt samarbete med Cisco och skapat ett flertal intressanta affärer med fokus på Cisco Borderless Networks. Med en tillväxt på 56% skapar Caperio starkt momentum för fortsatt omsättningsökning med Cisco, säger Peter Järrestedt, Distribution Account Manager på Cisco.