FÖRSLAG TILL STYRELSE I CAPERIO HOLDING AB (PUBL) INFÖR ÅRSSTÄMMAN 2015

Följande förslag till ny styrelse har presenterats för Bolaget.

Styrelsen skall bestå av fyra ledamöter utan suppleanter. Till ordinarie ledamöter av styrelsen föreslås omval av Christer Haglund och David Pohanka samt nyval av Per-Henrik Persson och Eva Kara Posse. Nomineringskommitténs förslag kan komma att kompletteras med ytterligare ledamöter och/eller suppleanter innan årsstämman.

• Per-Henrik Persson, född 1965. Civilekonom Mittuniversitetet i Östersund. Huvudsaklig arbetslivserfarenhet och övriga upplysningar: VD Intrum Justitia Sverige AB sedan 2010, Tidigare Head of Innovation och dessförinnan

Försäljningschef på Lindorff Group, VD på IT konsultförmedlaren Konsultmarknaden, Försäljningschef på Svea Ekonomi och Key Account Manager på Nordea.
    Övriga uppdrag: Styrelseledamot i Avarda AB. Aktieinnehav i Caperio 0 aktier.

• Eva Kara Posse, född 1956. Civilekonom, samt studier i beteendevetenskap. Huvudsaklig arbetslivserfarenhet och övriga upplysningar: Olika chefs- och ledarbefattningar inom SEB gruppens finansbolag Finans Scandic, Marknads- och försäljningschef och VD Fondbolagsgruppen Företag AB, ett företag inom Pronatorkoncernen, VD Hälsoforum AB (företagshälsovård) Grundare och VD Inner & Outer Management AB och Ltd (konsulttjänster inom ledarskap- team- och organisationsutveckling).

Övriga aktuella styrelseuppdrag: Styrelseledamot Inner & Outer Management AB. Föreslagen som styrelseledamot i Morena Capital International AB (publ). Aktieinnehav i Caperio: 0 aktier.