• Caperio AB/

Göteborgs stad ger Caperio tilldelningsbeslut avseende ramavtal med ett värde upp till 700 mkr.

Göteborgs Stads Upphandlings AB meddelande den 9 december att de har för avsikt att teckna avtal med Caperio AB och ytterligare fem leverantörer gällande ramavtal för data hårdvara mm. inklusive tillhörande tjänster. Göteborgs Stads Upphandlings AB iakttar avtalsspärr med en period om 10 dagar och avtal avses tecknas så snart som möjligt när denna period förlöpt.

Upphandlingen har genomförts som Öppen upphandling med pris och kvalitet som utvärderingskriterier. Ramavtalet har ett värde om ca 175 mkr per år och tecknas i två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

- Vi har arbetat hårt med denna upphandling som även gäller kranskommunerna. Det är ett viktigt ramavtal för oss som vi även har haft under den tidigare avtalsperioden. Jag ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans med en av våra viktigaste kunder säger Anders Filipsson, VD på Caperio Göteborg.

- Vårt Göteborgsgäng gör ett fantastiskt jobb med kunderna i regionen. Jag är säker på att engagemanget, kvaliteten och personligheten går rakt igenom även i en sluten upphandling. Vi leder utvecklingen i regionen och vår tillväxt är lika dramatisk som beundransvärd, jag är stolt säger Christer Haglund, CEO på Caperio.

Anders Filipsson, VD Caperio Göteborg
E-post: anders.filipsson@caperio.se