Hans Edin ny Marketing & Brand Director på Caperio

Nu stärker Sveriges mest expansiva IT-företag sitt varumärke ytterligare

Caperio har länge strävat efter att förstärka sin marknadsavdelning med ett slipat varumärkesproffs. När företaget nyligen kom i kontakt med creative directorn Hans Edin visste de att sökandet var över. Hans Edin jobbar sin första dag på Caperio den 16 januari och ska som Marketing & Brand Director ha det övergripande ansvaret för varumärket och binda ihop IT-företagets kommunikation.

– Jag har en fallenhet för att komma med idéer och förstå hur man kan genomföra dem. Jag ser möjligheter och har örat mot marken vad gäller trender och tendenser inom kommunikation. Alla år på byrå har gett mig en stor verktygslåda som nu kommer väl till pass. Det säger Hans Edin, Caperios nya Marketing & Brand Director.

Hans kommer senast från digitala byrån Teknikhuset där han jobbade som Creative Director. Det var under en marknadsplaneringsdag i höstas där Hans var inbjuden som ”side-kick” som han kom i kontakt med Caperio. Under denna dag beskrev Hans sin syn på kommunikation och hur Caperio skulle kunna utveckla sitt varumärke och förbättra sin kommunikation i olika kanaler. En av deltagarna var Christer Haglund som såg potentialen i detta.

– Hans Edin satte ord på våra önskningar och i kommande möten visade det sig att våra tankar om marknadsföring och framtiden var helt samstämmiga. För oss på Caperio är det oerhört viktigt att vårt varumärke både är välkänt och positivt laddat. Därför har vi länge letat efter någon som Hans och ser fram emot hans kreativa arbete för oss. Vi ser stora möjligheter med att knyta ihop vårt varumärkesbyggande med perspektiv på kunder, medarbetare och aktiemarknaden, säger Christer Haglund, koncernchef på Caperio.

– Caperio har ett unikt sätt att se på sin personal och sina kunder. Sedan vet jag att de redan idag har en mycket duktig marknadsavdelning som vi nu ska förädla ytterligare. Det var några av de faktorer som gjorde att jag ville börja arbeta på Caperio. Caperio har en tydlig personlighet som vi ska bygga vidare på. Det kommer att bli ett väldigt roligt och spännande arbete. Caperio går en minst sagt ljus framtid till mötes, säger Hans.