• Caperio AB/

ITS vid Umeå Universitet väljer Caperio för persondatorer till universitet och högskolor till ett värde upp till 320 mkr.

ITS vid Umeå universitet meddelande idag att de har för avsikt att teckna avtal med Caperio AB gällande ramavtal för persondatorer till universitet och högskolor. ITS vid Umeå Universitet iakttar avtalsspärr med en period om 10 dagar och avtal avses tecknas så snart som möjligt när denna period förlöpt.

Ramavtalet omfattar stationära och bärbara persondatorer, tillbehör, uppgraderingar samt tillhörande tjänster. Ramavtalet har ett värde om ca 80 mkr per år och tecknas i två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år. De verksamheter som har möjlighet att avropa på ramavtalet är Umeå högskoleregion, Uppsala högskoleregion, Stockholms Universitet, Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska högskolan, Södertörns högskola, Högskolan på Gotland, Blekinge Tekniska högskola, Handelshögskolan i Stockholm samt Linnéuniversitetet.