PIA ALGEHOV NY FÖRSÄLJNINGSCHEF PÅ CAPERIO

Pia Algehov förstärker Caperio i rollen som försäljningschef i region Öst.  Pias bakgrund inom IT samt erfarenhet inom ledarskap var två faktorer som  gjorde valet självklart i en omfattande rekryterings-process.

Detta känns givetvis som en spännande utmaning. Men min erfarenhet inom försäljning i kombination med Caperios starka företagskultur gör att jag ser på framtiden med stort självförtroende. Självklart kommer mina kunskaper inom IT och försäljning vara viktiga ingredienser men jag tror även mina egenskaper som ledare passar Caperio väl.  Mitt mål är att skapa ett framgångsrikt team i region Öst, dvs Stockholm, Örebro, Uppsala och Norrköping. Det handlar om att ge individen ansvar och mandat för att kunna lyckas hela vägen. Här har det varit samsyn från första dagen. Det som attraherade mig hos Caperio var givetvis deras kompetens och erbjudande men det som fällde avgörandet var Caperios kultur där man vågar sätta medarbetaren främst för att på så sätt skapa ett klimat som kommer kunden tillgodo, säger Pia Alhegov.

Pia har lång erfarenhet av försäljning och ledarskap. Hon kommer närmast från företaget
e-man där hon hade rollen som regionchef för Göteborg.

På Caperio har vi senaste åren blivit lite bortskämda med våra rekryteringar. Många söker sig till oss av olika anledningar. Det som förenar är självklart deras attityd,  driv, kompetens och förmågan att göra det lilla extra. Därför hade vi extremt höga krav på vem som skulle bli ny försäljningschef i region Öst. Många kände sig manade men ganska snart var vårt fokus på Pia. Hon har den bakgrund som krävs för denna position. Hon kan spelet och har spelat på olika positioner. Vår syn på kund och medarbetare klickade direkt. Vi kan inte annat än känna ren glädje att vi ännu en gång rekryterat en resurs som stärker vårt erbjudande ytterligare, säger Christer Haglund, CEO på Caperio.