STEFAN HENRIKSSON NY REGIONCHEF PÅ CAPERIO

Efter en omfattande rekryteringsprocess är det klart att Stefan Henriksson tar över rollen som regionchef Öst. Stefan är veteran inom IT och hans arbete kännetecknas av gott affärsmannaskap och fina ledaregenskaper.

Detta känns riktigt kul. Efter ett antal år som försäljningschef var jag redo för nya utmaningar. Jag har under mina första 12 år på Caperio samlat på mig gedigen erfarenhet som nu kommer väl till pass. Självklart känner jag Caperio väl och vet hur jag snabbt ska få upp farten och på bästa sätt stödja mina medarbetare. Jag har respekt för uppgiften men vet samtidigt att jag kan leverera uppsatta mål. Bland dessa finner vi givetvis förväntan på lönsamhet, tillväxt och bättre marginaler. Men också krav att fortsätta verka för en företagskultur som attraherar branschens bästa medarbetare, säger Stefan Henriksson.

Stefan Henriksson har arbetat på Caperio sedan 2001 och har under denna tid haft ett flertal olika roller. Bland annat har han arbetat som innesäljare, Key Account Manager och nu senast Försäljningschef i region Öst.

Inför denna rekrytering satsade vi stort på att finna bästa man eller kvinna på denna post. Det är en nyckelroll på Caperio och därför känns det extra roligt att välkomna en intern spelare. Det visar på att vårt fokus på egna resurser lönar sig. Stefan har genom åren visat sin kompetens oavsett ansvarsområde. Att han nu tar steget till regionchef känns därför både välförtjänt och naturligt. Nu kan jag fortsätta sova gott om nätterna, säger Christer Haglund, CEO på Caperio.