ThorenGruppen väljer Caperios utskriftstjänster

ThorenGruppen har genomfört en upphandling gällande utskrift och kopiering, vilken leddes av Richard Bagger, strategisk inköpare hos kunden.

ThorenGruppen hade tidigare ett långt samarbete med en av de större copytillverkarna. Erfarenheten från detta avtal har format hur kunden såg på framtidens samarbete och utformning av det nya avtalet. Genom samarbetet med Caperio kommer parametrar som säkerhet, managering och miljö samt maskinparkens ”uptime” att förbättras.

Under de kommande fyra åren kommer Caperio hjälpa ThorenGruppen med utbyte av skrivarenheter och att skapa kontroll över kostnader, volymer och dessutom proaktivt förse kunden med policys. Detta sammantaget medför att Caperio blir en partner mer än en leverantör av utskrifter.

Avtalet omfattar ca 150 enheter på lika många orter i Sverige och värdet beräknas till 15 MSEK.

För mer information kontakta:
Tommy Lindström, Business Area Manager Print
Tele: 072-147 07 77
E-post:
mailto: tommy.lindstrom@caperio.se

Certified Adviser:
Remium Nordic AB
Tele: 08-454
E-post:
corporatefinance@remium.com

Caperio är ett serviceföretag som erbjuder värdeskapande IT-lösningar inom Arbetsplats och Datacenter. Caperios idé är att med branschens bästa service hjälpa företag och organisationer att utvecklas framgångsrikt genom att proaktivt och reaktivt stödja kunderna med rätt IT-lösningar baserade på kunskap och erfarenhet. Caperio Holding AB är noterat på Nasdaq First North och Remium Nordic AB är Certified Adviser. Läs mer på www.caperio.se.

Denna information är sådan information som Caperio AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 februari 2017 kl. 09:00 CET.