Intressant utveckling i Cefour

Under 2012 har Capillum tillhandahållit Cefour Wine & Beverage Partihandel AB (publ) ”Cefour”, ett bolag listat på Aktietorget, finansieringslösningar.

Med hjälp av Capillums finansieringslösningar har Cefour under hösten och vintern kunnat genomföra en uppgradering av produktionsanläggningen för att kunna producera andra generationens förfyllda plastglas med väsentligt förbättrad syrebarriär, med syftet att öka hållbarheten på sina glas.
I samband med detta har även varumärket med den grafiska profilen uppdaterats.

De stora internationella livsmedelskedjorna som Cefour nu har förhandlingar med är mycket positiva till Cefours förpackningslösning men har avvaktat med sina beställningar tills nya versionen är i produktion.
Den nya versionen är nu i produktion och Cefour har den 14 januari offentliggjort att Kaldi Coffee Farm, butikskedja i Tokyo med över 300 centrumbelägna butiker, är först att lansera nya Easy Wine Glass. Kedjan är inriktad på kaffe, delikatesser och vin.
Ovanstående information mottogs mycket positivt av aktiemarknaden och Cefour har senaste veckan handlats mellan 6-9 öre.

Under tiden samarbetet mellan Capillum och Cefour fortskrider blir styrelsen i Capillum än mer övertygad om att Cefour går en spännande framtid till mötes.
Förutom att tillhandahålla finansieringslösningar har Capillum valt att bli delägare i Cefour. Som tidigare informerats har Capillum tecknat 52 500 000 aktier till en kurs om 4 öre /aktie i Cefours emission december 2012.

”Cefour är ett bra exempel på Capillums affärsmodell med olika finansieringslösningar som kan tillhandahållas mindre företag. Med utvecklad produkt öppnar sig en helt ny marknad för Cefour och från Capillums sida ser vi med spänning fram emot den fortsatta utvecklingen i Cefour. Om Cefour utvecklas i positiv riktning kan Capillums aktieinnehav komma att uppgå till betydande summor, kommenterar ordförande Anna-May Wester”

För ytterligare information vänligen kontakta:
Styrelseordförande Anna-May Wester, 070-849 14 39

Capillum erbjuder en palett av finansiella tjänster såsom bryggfinansiering, emissionshantering, factoring inklusive exportfactoring, inkasso med mera till små och medelstora företag.
Capillum är även en av de största ägarna i det expansiva företaget Cefour, www.cefourwine.com.
Capillums verksamhet expanderar och företaget uppvisar ett positivt kassaflöde redan under det första verksamhetsåret.
Enskilt största ägaren i Capillum är Maxpeak AB (publ),ett bolag som är listat på Aktietorget.

Taggar: