Med världsunik teknik revolutionerar ”The 3D Classroom” utbildningen. Gör det komplexa förståeligt.

Sensavis har under de senaste åren utvecklat en mjukvaruplattform som skapar förutsättningar för att skapa fullt ut interaktiva visualiseringar. På denna plattform utvecklar Sensavis sina produkter såsom The 3D Classroom och The 3D Healthline. Dessa produkter tillåter läraren att styra fritt i människokroppen, runt jorden eller i matematikens värld för att visuellt beskriva komplexa ämnen på ett lättförståeligt sätt. Alla Sensavis produkter andas realism och beskriver verkligheten som den ser ut, och Sensavis är helt unika inom området.
För att säkerställa kvaliteten på utbildningsmaterialet är det framtaget tillsammans med professorer, forskare och lärare.

Kopparberg 2013-10-18

För ytterligare information vänligen kontakta:
Styrelseordförande Anna-May Wester, 070-849 14 39

Huvudägare i Capillum är Maxpeak AB (publ), ett bolag som är listat på AktieTorget. Maxpeak genomgår för närvarande en noteringsprövning med anledning av ändrad verksamhetsinriktning. Under tiden som noteringsprövning pågår återfinns Maxpeak på Aktietorgets observationslista.

Capillum erbjuder en palett av finansiella tjänster såsom bryggfinansiering, emissionshantering, factoring inklusive exportfactoring, inkasso med mera till små och medelstora företag.
Capillum är även en av de största ägarna i företagen Cefour,
www.cefourwine.com och Sensavis, www.sensavis.com
Capillums verksamhet expanderar och företaget uppvisar ett positivt kassaflöde redan under det första verksamhetsåret.