• Capillum Holding AB/

Strategiskt innehav i Cefour förväntas ge ökad värdering av Capillum. Pågående förhandlingar avs. lönsamt finansieringsavtal.

Report this content

”Under perioden som Capillum Holding AB (publ) ”Capillum” samarbetat med Cefour Wine & Beverage Partihandel AB (publ ”Cefour” blir vi alltmer övertygad om att Cefour har en intressant framtid, kommenterar Anna-May Wester, ordförande i Capillum”.
Cefour har som affärsidé att producera, sälja och distribuera vin och andra alkoholhaltiga drycker som tappats på specialdesignade, praktiska och drickfärdiga engångsförpackningar av återvinningsbar plast.
Cefour, www.cefourwine.com är listat på Aktietorget.

Den produktutveckling som Cefour nu genomfört ger dem förutsättning att på allvar kunna etablera sig på den internationella marknaden. De stora internationella livsmedelskedjorna som Cefour nu har förhandlingar med är mycket positiva till Cefours förpackningslösning, men avvaktar med sina beställningar tills Cefour har nya versionen i produktion. Detta beräknas till december 2012 och med leverans under Q1 2013. För 2013 budgeterar Cefour en omsättning om 21MSEK och med vinst före avskrivningar till 2 MSEK.

I Cefours nyligen avslutad företrädesemission har Capillum tecknat 52 500 000 B-aktier och innehar därmed 13,4 % av röster samt 19,0 % av kapital. Capillum innehar därmed ett strategiskt ägande i Cefour.
Med fulltecknad emission, produktutvecklingen slutförd, Capillums finansieringslösningar för Cefours internationella expansion samt Cefours information om högintressanta förhandlingar för att säkerställa ett antal nya nyckelkonton ser framtiden allt intressantare ut.
Om Cefour utvecklas som förväntat kan Capillums långsiktiga innehav komma att uppgå till betydande summor.

Utifrån Capillums prognos för innevarande räkenskapsår samt utvecklingen i Cefour är det inte omöjligt att Capillum redan under Q 2013 kan värderas till 20 MSEK. Capillums befintliga underskottsavdrag på cirka 10 MSEK medför att Capillum inte under närmaste åren kommer att belastas med bolagsskatt.

Sammantaget är Cefour ett bra exempel på bolag som Capillum kan bistå med för kund anpassad finansieringslösning.

I tidigare pressmeddelande 2012-12-10 har Capillum offentliggjort :

”Med anledning av pågående förhandlingar vilka kan resultera i ett för Capillum Holding AB (publ) ”Capillum” lönsamt finansieringsavtal har styrelsen idag fattat beslut om att förlänga teckningstiden i pågående konvertibelemission tom måndag 17 december 2012.”

För ytterligare information vänligen kontakta:
Styrelseordförande Anna-May Wester, 070-849 14 39

Capillum erbjuder en palett av finansiella tjänster såsom bryggfinansiering, emissionshantering, factoring inklusive exportfactoring, inkasso med mera till små och medelstora företag.
Capillum är även en av de största ägarna i det expansiva företaget Cefour, www.cefourwine.com.
Capillums verksamhet expanderar och företaget uppvisar ett positivt kassaflöde redan under det första verksamhetsåret.
Enskilt största ägaren i Capillum är Maxpeak AB (publ). Ett bolag som är listat på Aktietorget

Taggar: