Ändring i Capinordics styrelse

Ändring i Capinordics styrelse Jan Bernhard Waage, VD för WASSUM Investment Consulting och ny styrelseledamot i Capinordic A/S sedan den 24 april 2002, har valt att avgå ur Capinordics styrelse. Bakgrunden är att massmedia ifrågasatt om WASSUM:s trovärdighet som oberoende rådgivare inom den finansiella sektorn kommer att påverkas då Jan Bernhard Waage, via sin styrelseroll, blir betraktad som närstående till Capinordic. Vid noggrann analys inför Capinordics beslut att föreslå Jan Bernhard Waage som styrelseledamot klarlades att inga reella intressekonflikter i verkligheten finns och att det tvärtom fanns goda möjligheter till samarbete mellan WASSUM och Capinordics dotterbolag Unitfond. Unitfond är marknadsledande inom oberoende fond-i-fondförvaltning på den nordiska marknaden sedan 1991. Jan Bernhard Waage har dock, efter samråd med WASSUM:s övriga delägare, för att undvika missförstånd som skulle kunna påverka WASSUM:s affärsmöjligheter valt att utträda ur Capinordics styrelse. Diskussioner kring eventuella samarbeten mellan Unitfond och WASSUM fortskrider dock som planerat. Köpenhamn den 29 april 2002 Styrelsen För ytterligare information kontakta gärna: VD Ole Nielsen 042-37 26 91, 073-917 06 50 Informationschef Peter Janson 042-37 26 92, 073-917 06 05 E-post till medarbetare i Capinordic: förnamn.efternamn@capinordic.se Hemsida: www.capinordic.se Detta är Capinordic: Capinordic är en kapitalförvaltnings- och finansiell rådgivningskoncern med ett förvaltat kapital på ca 5 miljarder SEK och ca100 000 kunder. Bolaget har ca 360 anställda och kontor på 27 orter i Sverige, Finland och Danmark. Capinordicaktien är noterad på Köpenhamns Fondbörs och på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT00970/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT00970/wkr0002.pdf