• Capinordic/

Capinordic säljer kundbestånd i det finska dotterbolaget Capinordic Asset Management till Carnegie Kapitalförvaltning Finland AB. Överenskommelse om försäljning av kundbestånd i det finska dotterbolaget Capinordic Asset Management har träffats med Carnegie Kapitalförvaltning Finland AB i Finland. Köpeskillingen som är rörlig och förväntas uppgå till ca 20 MSEK avser försäljning av kundbestånd tillhörande Capinordic Asset Management i Finland. Kommentar från Capinordics VD Ole Nielsen Med denna försäljning förstärks Capinordics likviditet ytterligare samtidigt som utrymme skapas för långsiktiga satsningar för bolagets del såväl i Sverige som i Finland. Via dotterbolaget IFA Financial Adviser i Finland behålls en kundbas på ca 10 000 kunder och ett förvaltat kapital på ca 400 MSEK i Finland. Köpenhamn den 27 maj 2002 Styrelsen För ytterligare information kontakta gärna: VD Ole Nielsen 042-37 26 91, 073-917 06 50 Informationschef Peter Janson 042-37 26 92, 073-917 06 05 E-post till medarbetare i Capinordic: förnamn.efternamn@capinordic.se Hemsida: www.capinordic.se Detta är Capinordic: Capinordic är en kapitalförvaltnings- och finansiell rådgivningskoncern med ett förvaltat kapital på ca 5 miljarder SEK och ca100 000 kunder. Bolaget har ca 340 anställda och kontor på 27 orter i Sverige, Finland och Danmark. Capinordicaktien är noterad på Köpenhamns Fondbörs och på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00890/wkr0002.pdf