Capios franska enhet Polyclinique Marzet - partiellt stängd

Capios franska enhet Polyclinique Marzet - partiellt stängd Polyclinique Marzet har idag stängts partiellt på order av det franska Hälsoministeriet och ARH (Agence Regionale d'Hospitalisation). Stängningen är temporär och begränsad till maximalt 30 dagar. Under denna tid måste verksamheten omorganiseras enligt myndigheternas instruktioner. All mottagningsverksamhet bedrivs som vanligt men alla inneliggande patienter har flyttats till kliniker i närområdet. Hälsoministeriet och ARH har efter inspektion riktat kritik mot läkarnas omhändertagande av patienter. Läkarna är egenföretagare och inte anställda av kliniken. Det finns i den nuvarande, mycket begränsade, informationen ingen kritik riktad mot kliniken eller den anställda personalen. Mer information från myndigheterna kring stängningen och den framförda kritiken väntas de närmaste dagarna. Den anställda personalen kommer tills vidare att infinna sig som vanligt på arbetet för vidareutbildning och att arbeta med kvalitets- och förbättringsuppgifter. Polyclinique Marzet omsätter ca 15 MEUR om året. Verksamheten består av kirurgi, onkologi och medicin men har också en öppenvårdsavdelning och röntgen. Kliniken har 240 årsanställda. Verksamheten ingår i Capio- gruppen sedan november 2002. Göteborg, April 22, 2003 Capio AB (publ) För ytterligare information: Paul Hökfelt, Senior Vice President, Head of Capio Healthcare France +33 688 05 91 60 Marie Wickman, Senior Vice President, Chief Medical Officer, Capio AB +46 702 070 874 Catherine Gros, pressansvarig, Capio Healthcare France +33 689 87 61 64 Ulrika Stenson, Vice President, Corporate Communications, Capio AB +46 705 900 723 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT01430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT01430/wkr0002.pdf