Capios franska enhet Polyclinique Marzet åter öppnad

Capios franska enhet Polyclinique Marzet åter öppnad Enligt godkännande från ARH (Agence Regionale d'Hospitalisation) återöppnades Polyclinique Marzet igår. De första patienterna lades in för behandling sent på eftermiddagen. Klinikens personal och ledning är mycket stolta för det förtroende patienterna visade genom att omedelbart vid återöppnandet vända sig till kliniken. Polyclinique Marzet stängdes den 22 april 2003 partiellt på order av det franska Hälsoministeriet och ARH. Myndigheterna hade efter inspektion riktat kritik mot läkarnas omhändertagande av patienter. Polyclinique Marzet omsätter ca 15 MEUR om året. Verksamheten består av kirurgi, onkologi och medicin men har också en öppenvårdsavdelning och röntgen. Kliniken har 240 årsanställda. Verksamheten ingår i Capio- gruppen sedan november 2002. Göteborg, 20 maj, 2003 Capio AB (publ) För ytterligare information: Paul Hökfelt, Senior Vice President, +33 688 05 91 60 Head of Capio Healthcare France Catherine Gros, pressansvarig, +33 689 87 61 64 Capio Healthcare France Ulrika Stenson, Vice President, +46 705 900 723 Corporate Communications, Capio AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00870/wkr0002.pdf