Capital Conquest genomför en försäljning av aktier i Newton Nordic

Capital Conquest AB (publ) har beslutat att avyttra sina aktier i Newton Nordic, och offentliggör därför det här erbjudandet till bolagets aktieägare samt allmänheten för förvärv av befintliga aktier i Newton Nordic.

Vi har under en längre tid, haft en diskussion med Newton Nordic styrelse om hur verksamheten bäst skall kunna långsiktigt utvecklas vidare. Mot bakgrund av det, samt med hänsyn tagen till det stora mediala intresset som berört båda bolagen de senaste veckorna, så har styrelsen i respektive bolag kommit överens om att nedanstående beslut är till förmån för båda parter. Capital Conquest har beslutat att avyttra sina aktier i Newton Nordic, och nuvarande aktieägare kommer att få förtur till förvärv av dessa aktier enligt nedanstående erbjudande. Efter att erbjudandet/avyttrandet av aktier är genomfört, så kommer  nuvarande huvudägare, Capital Conquest AB (publ), ej längre att äga några aktier i Newton Nordic.

Vi har en väldigt stark tilltro till Newton Nordics ursprungliga verksamhet, och inte minst till förvärvet av den nya verksamheten, Influencer Panel, och vi är övertygade om, att bolagets nya ledning kommer att framgångsrikt kunna driva verksamheten med allt bättre resultat, och det även utan oss, bolagets nuvarande huvudägare, som stod för merparten av aktieteckningen i den senaste emissionen. Vår målsättning har under de senaste 12 månaderna, uteslutande varit att få till en nödvändig förändring i bolaget, för att kunna uppnå  lönsamhet och därmed även en positiv utveckling för  bolagets samtliga aktieägare, vilket vi tror att vi lyckats med, genom att en ny verksamhet och styrelse nu tillförs bolaget. Med den nya styrelsen på plats och med ett nytt förvärv, som ger Newton Nordic två verksamhetsben att stå på, så kan vi nu i stället blicka framåt, och med största sannolikhet förvänta oss att Newton Nordic blir vinstgenererande redan under kommande verksamhetsår, Vi har därför beslutat oss, att avyttra hela vårt innehav i Newton Nordic enligt nedanstående erbjudande, säger Glenn Renhult Koncernchef i Capital Conquest AB (publ).

Erbjudande från Capital Conquest AB (publ)

Erbjudandet omfattar högst 15 500 000 aktier, och utfallet av erbjudandet förväntas att offentliggöras genom ett pressmeddelande omkring den 4 januari 2022. Erbjudandet kan helt eller delvis återkallas av Capital Conquest AB (publ) och erbjudandet kan även komma att stängas i förtid vid stort teckningsintresse.

Acceptnivå för Erbjudandet

Erbjudandets fullföljande är ej villkorat av att en viss volym uppnås.

Vederlag

Priset i erbjudandet är 0,50 kronor per aktie vilket motsvarar en rabatt om cirka 4% jämfört med den senaste stängningskursen på Nasdaq First North. Courtage utgår.

Fördelning av aktier

Tilldelning av aktier till respektive tecknare i erbjudandet kommer att ske på basis av efterfrågan. Tilldelningen kommer att beslutas av huvudägaren och dess styrelse.

Anmälan

Anmälan om förvärv av aktier kan ske under perioden 10 december 2021 till och med den 3 januari 2022. Anmälan om förvärv av aktier ska ske till en lägsta volym av 25 000 aktier vilket motsvarar 12 500 kronor. Anmälningssedel för teckning ska vara Capital Conquest AB (publ) tillhanda senast klockan 15.00 den 03 januari 2022.  Det är endast tillåtet att insända en (1) anmälningssedel för teckning. I det fall fler än en anmälningssedel insändes kommer enbart den sist erhållna att beaktas. Övriga anmälningssedlar kommer således att lämnas utan hänseende. Observera att anmälan är bindande. Anmälan ska skickas till emissioner@capital-conquest.se

Anmälningssedel kan laddas ner på adress

Capital Conquest är ett investmentbolag som skapar både tillväxt och lönsamhet och skall bedriva förvaltningsverksamhet genom direkt eller indirekt förvärva, förvalta, förmedla och avyttra aktier, andelar samt övriga finansiella tillgångar i syfte att skapa värdetillväxt för bolagets aktieägare. Bolaget är en långsiktig huvudägare av rörelsedrivande verksamheter och genom djupt engagemang med värdedrivade initiativ och aktiviteter så stödjer bolaget sina verksamheter att bli framgångsrika i sina respektive affärer.