Capital Conquest ingår aktielån till förmån för Pallas Group AB (publ)

Capital Conquest AB (publ) ”nedan kallad Capital” har ingått ett aktielån till förmån för bolaget Pallas Group AB (publ) med anledning av att bolaget nyligen har tecknat avtal att ha en likviditetsgarant i syfte att främja likviditeten i bolagets aktie i fortsättningen.

Capital är idag en av de större aktieägarna i Pallas Group AB (publ) men bolaget är även huvudägare i Smart Energy Sweden Group AB (publ) som är även en av de större aktieägare i bolaget och med bakgrund av detta så tar vi givetvis vårt ansvar som huvudägare i koncernen för att kunna säkerställa en betryggande aktiehandel, säger Glenn Renhult, VD i Capital Conquest AB (publ).

Capital Conquest AB (publ) är ett investmentbolag som bedriver egen förvaltningsverksamhet genom direkt eller indirekt förvärva, förvalta, förmedla och avyttra noterade och onoterade aktier. Bolaget har idag cirka 500 aktieägare med både A-aktier, B-aktier och preferensaktier utgivna, för mer information angående Capital Conquest verksamhet kan ni läsa på hemsida www.capital-conquest.se