Capital Conquest offentliggörande av uppköpserbjudande på Smart Energy Sweden Group AB (publ)

Capital Conquest AB (publ) ("budgivaren") lämnade den 27 maj 2020 ett kontant offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Smart Energy Sweden Group AB (publ) ("Smart") att överlåta samtliga sina stamaktier till budgivaren ("Erbjudandet").

Totalt lämnades det in accept avseende 163 701 598 aktier till budgivaren varav 150 766 023 aktier ägdes av budgivarens egna kapitalförsäkring. Budgivaren kommer efter att transaktionen är slutförd inneha totalt 580 733 228 aktier i Smart Energy Sweden Group AB (publ) vilket motsvarar ca 54,53% av de utestående aktierna i bolaget.

Utbetalning av vederlag till de aktieägare som accepterat Erbjudandet förväntas påbörjas omkring den 7–9 juli 2020. Budgivaren har beslutat att inte förlänga accept perioden ytterligare.