Totalförsvarets rekryteringsmyndighet hyr 5 000 kvm på Gärdet av CapMan Real Estate

CapMan Real Estate pressmeddelande   7.2.2019 kl. 8.00 CET

Totalförsvarets rekryteringsmyndighet har tecknat ett hyresavtal med CapMan avseende ca 5 000 kvm i fastigheten Lybeck 2 på Gärdet i Stockholm. CapMan Nordic Real Estate II-fonden förvärvade Lybeck i december 2017 och har sedan dess aktivt arbetat med förvaltningen av fastigheten.

-       Det känns jättekul att Rekryteringsmyndigheten väljer att flytta till oss och det passar bra in i vår strategi att förädla de existerande kontorslokalerna i Lybeck, säger Anna Reuterskiöld, Investment Director på CapMan Real Estate.

-       Vi ser fram emot att flytta in i nya lokaler som kommer att fungera bra för vår verksamhet, säger Annika Fahlvik, chef för avdelningen för verksamhetsstöd på Totalförsvarets rekryteringsmyndighet. Att ha all vår lokalyta på ett och samma våningsplan kommer att underlätta både för våra medarbetare och för de som kommer till oss för att pröva till olika utbildningar och anställningar.

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Reuterskiöld, Investment Director, CapMan Real Estate, tel. +46 731 54 22 31

Om CapMan
CapMan är ett ledande investerings- och kapitalförvaltningsbolag som tillämpar aktivt värdeskapande i sina portföljbolag samt fastighets- och infrastrukturinvesteringar. Vi är en föregångare inom private assets i Norden och har genom att utveckla hundratals bolag och fastigheter skapat mervärde i 30 år. Våra investeringsstrategier innefattar företagsköp (Buyout), fastigheter (Real Estate), tillväxtföretag (Growth), infrastruktur (Infra), kreditinvesteringar (Credit) samt Ryssland (Russia). CapMan anställer 120 experter inom private assets och förvaltar sammanlagt ca 3 miljarder euro.