Bokslutskommuniké 2003

Bokslutskommuniké 2003 · Årets hyresintäkter uppgick till 285 (297) MSEK. · Resultat efter skatt uppgick till 100 (92) MSEK. Exklusive realisationsvinster uppgick resultat efter skatt till 84 (92) MSEK. · Resultat efter skatt per aktie uppgick till 5,32 (4,90) SEK. Exklusive realisationsvinster uppgick resultat per aktie till 4,47 (4,90) SEK. · Realisationsvinster om 22 (-) MSEK avser i sin helhet fastighetsförsäljningar. · Styrelsen föreslår en utdelning om 3,75 (3,50) SEK per aktie, vilket motsvarar cirka 70 (71) procent av årets resultat efter skatt per aktie. · Prognosen för 2004 är att resultat efter finansnetto bedöms bli i nivå med motsvarande resultat för 2003, exklusive realisationsvinster. Extra och ordinarie bolagsstämma Extra bolagsstämma kommer att hållas onsdagen den 21 januari 2004 klockan 17.00 i Quality Hotel Globe, Arenaslingan 7, Stockholm. Ärende som kommer att behandlas av bolagsstämman är beslut om emission för förvärv av Debutanten 1154 AB, även kallat Home. Ordinarie bolagsstämma kommer att hållas måndagen den 29 mars 2004 klockan 17.00 i Quality Hotel Globe, Arenaslingan 7, Stockholm. I syfte att, inför bolagsstämman, underlätta förfarandet kring nominering av styrelseledamöter samt framtagande av förslag till arvoden har en nomineringskommitté utsetts bestående av Petter A. Stordalen, Choice Hotels Sweden AB, Ragnhild Wiborg, Odin Fonder och Caroline af Ugglas, Livförsäkrings AB Skandia. Aktieägare inbjudes att komma med förslag eller synpunkter till kommittén på adress Capona AB, Box 715, 182 17 Danderyd. Den fullständiga årsredovisningen kommer att hållas tillgänglig från slutet av februari hos Capona, Berga Backe 4 i Danderyd. Den kommer även att distribueras till aktieägarna. Denna rapport har översiktligt granskats av bolagets revisor. Danderyd den 20 januari 2004 Capona AB (publ) Olle Persson Verkställande direktör Kort om Capona Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen på den nordiska hotellfastighetsmarknaden. Fastighetsbeståndet per den 31 december 2003 bestod av totalt 40 hotellfastigheter varav 32 var belägna i Sverige, tre i Norge, tre i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgick till cirka 6 400. Capona är noterat på O-listan, Attract 40, vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder hotell. För ytterligare information kontakta: Olle Persson, VD, tel. 08-446 59 72 E-post: olle.persson@capona.se Clas Hjorth, vVD, tel. 08-446 59 71 E-post: clas.hjorth@capona.se Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se Ekonomisk information från Capona lämnas vid följande tillfällen: Delårsrapport per 31 mars 2004 Onsdagen den 28 april 2004 Delårsrapport per 30 juni 2004 Fredagen den 16 juli 2004 Delårsrapport per 30 september 2004 Tisdagen den 19 oktober 2004 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/20/20040120BIT00380/wkr0001.doc Hela bokslutskommuniken http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/20/20040120BIT00380/wkr0002.pdf Hela bokslutskommuniken