Capona Säljer kontorsdelen av Uppsalafastighet - reavinst cirka 4 MSEK

Report this content

Capona säljer kontorsdelen av Uppsalafastighet - reavinst cirka 4 MSEK Capona säljer kontorsdelen av sin hotellfastighet Scandic Hotel Uplandia Uppsala för 36 MSEK och med en realisationsvinst om cirka 4 MSEK. Köpare är Arostornet AB. Fastigheten tillträds av köparna när fastighetsregleringen är genomförd, vilken beräknas vara klar under november 2003. Den avstyckade kontorsdelen består av cirka 4 000 kvm kommersiella ytor. Efter försäljningen kommer fastigheten Scandic Hotel Uplandia Uppsala att bestå av drygt 5 200 kvm hotellyta. "Att sälja kontorsdelen är naturligt för oss eftersom vi på ett enkelt sätt kunde stycka av kontors-delen och därmed skapa en ren hotellfastighet.", säger Olle Persson, VD i Capona. Danderyd den 9 oktober 2003 Capona AB (publ) KORT OM CAPONA Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighets-bolagen på den nordiska marknaden. Fastighetsbeståndet består av totalt 41 hotellfastigheter varav 32 är belägna i Sverige, fyra i Norge, tre i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 6 600. Capona är noterat på O- listan vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder hotell. För ytterligare information kontakta: Olle Persson, Verkställande direktör, tel. 08-446 59 72 E-post: olle.persson@capona.se Clas Hjorth, vVD, tel. 08-446 59 71 E-post: clas.hjorth@capona.se Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se Ekonomisk information från Capona lämnas vid följande tillfällen: Delårsrapport per 2003-09-30 Torsdagen den 16 oktober 2003 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT01380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT01380/wkr0002.pdf