Clas Hjorth ny VD i Capona

Clas Hjorth ny VD i Capona Hotellfastighetsbolaget Capona AB:s styrelse har utsett Clas Hjorth till ny VD för bolaget. Clas Hjorth har varit vice VD i Capona sedan 2002 och har sedan januari 2004 haft posten som tillförordnad VD. I mars i år valdes han in i Caponas styrelse. "Att Clas tar över känns naturligt. Vi kompletterar varandra mycket bra, vilket visade sig under den mycket smidiga fusionen av Home och Capona", säger Petter A. Stordalen, styrelseordförande för Capona. "Det känns mycket stimulerande att få leda Capona vidare. När bolagen nu slagits ihop är vi redo att förädla Capona ytterligare", säger Clas Hjorth, nytillträdd VD för Capona. Danderyd den 8 juni 2004 Capona AB (publ) För ytterligare information kontakta: Petter A. Stordalen, styrelsens ordförande, tel +47 22 40 13 00 E-post: petter.a.stordalen@choice.no Clas Hjorth, VD, tel 08-446 59 71, mobil 070-324 34 14 E-post: clas.hjorth@capona.se Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se Ekonomisk information från Capona lämnas vid följande tillfällen: Delårsrapport per 30 juni 2004 Fredagen den 16 juli 2004 Delårsrapport per 30 september 2004 Tisdagen den 19 oktober 2004 Kort om Capona Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 31 januari 2004 bestod av totalt 59 hotellfastigheter, varav 48 var belägna i Sverige, fem i Norge, fyra i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgick till cirka 8 700. Capona är noterat på O- listan, Attract 40, vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder hotell. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/08/20040608BIT00230/wkr0001.pdf