Olle Persson lämnar som VD i Capona

Olle Persson lämnar som VD i Capona Efter en diskussion med styrelsen kommer Olle Persson att lämna sin anställning och därmed avgå som bolagets VD och lämna bolagets styrelse. Skälet till att Olle Persson lämnar Capona är att Capona efter förvärvet av Home behöver en ny VD i samband med integrationsarbetet. Styrelsen har inlett rekryteringen av ny VD och tillsvidare utsett Clas Hjorth till tillförordnad VD. Rekryteringen beräknas vara klar inom de kommande sex månaderna. Danderyd den 29 januari 2004 Capona AB (publ) Kort om Capona Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen på den nordiska marknaden. Fastighetsbeståndet per den 31 december 2003 bestod av totalt 40 hotellfastigheter varav 32 var belägna i Sverige, tre i Norge, tre i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgick till cirka 6 400. Capona är noterat på O-listan, Attract 40, vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder hotell. För ytterligare information kontakta: Petter A. Stordalen, styrelsens ordförande, tel. +47 22 40 13 00 E-post: petter.a.stordalen@choice.no Clas Hjorth, tf. VD, tel. 08-446 59 71 E-post: clas.hjorth@capona.se Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se Ekonomisk information från Capona lämnas vid följande tillfällen: Delårsrapport per 31 mars 2004 Onsdagen den 28 april 2004 Delårsrapport per 30 juni 2004 Fredagen den 16 juli 2004 Delårsrapport per 30 september 2004 Tisdagen den 19 oktober 2004 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/29/20040129BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/29/20040129BIT00260/wkr0002.pdf