Carambole inleder en europeisk allians med Hewlett Packard (HP)

Report this content

Carambole inleder en europeisk allians med Hewlett Packard (HP) Svenska Internetföretaget Carambole och IT-företaget HP har inlett en europeisk marknadsföringsallians. Syftet med alliansen är att tillgodose små- och medelstora företags Internetbehov. Caramboles tjänster kommer att marknadsföras tillsammans med HPs PC-produkter, både online och genom traditionella medier. Carambole, som hjälper små- och medelstora företag att etablera sig på Internet, får genom avtalet en ökad möjlighet att erbjuda sina tjänster till professionella PC-användare i Tyskland, Frankrike, Italien och England. HP, som är världens tredje största tillverkare av datorer, är den drivande kraften bakom alliansen som samlar ett antal Internettjänster på en startsida kallad e-center. Startsidan e-center är förinstallerad på alla HPs nya datorer. Småföretagaren kan utöver Caramboles tjänster få hjälp med bl.a. finansiell information, rekrytering, bokföring och juridik. Tanken är att man inte ska behöva vända sig någon annanstans för att hitta det en företagare behöver för att bedriva en mindre verksamhet. Några av de krav som HP ställde på sina partner var att de skulle ha en stark Internetnärvaro, ett varumärke som står för liknande värderingar som HPs samt att tjänsterna förbättrar erbjudandet gentemot kunderna. - Genom att inleda samarbeten med ledande Internetföretag som Carambole gör HP det möjligt för små- och medelstora företag att dra maximal nytta av de möjligheter som Internet erbjuder, säger Thomas Sieber, General Manager, HP. - Det är naturligtvis mycket smickrande för oss att bli kontaktade av ett företag av HPs kaliber. Faktumet att det blir vi som ansvarar för att förse HPs kunder med en Internetnärvaro visar att vår internationella ställning som en ledande aktör inom området är stark, säger Sebastian Schröder, försäljningschef, Carambole. - Vi förväntar oss att samarbetet kommer att bli en betydande injektion för vår försäljning. HP har en enorm räckvidd och projektet riktar sig mot vår målgrupp, nämligen små- och medelstora företag, fortsätter Schröder. För mer information vänligen kontakta: Klas Winberg, Informationsansvarig, Carambole Telefon: 08-553 40647, Mobil: 0708-261136, Email: klas@carambole.com Carambole gör det möjligt för alla att på ett snabbt och enkelt sätt etablera sig på Internet. I första hand riktar man sig mot små- och medelstora företag som behöver hjälp med allt ifrån registrering av domännamn till webhosting, Email- och uppkoppling mot Internet. Personlig och professionell service är en central del av affärsidén. För mer information om Carambole, vänligen besök: www.carambole.se Hewlett-Packard är en ledande leverantör av lösningar och tjänster för databehandling, utskrifter och bildhantering för både företag och hemmiljö. I fokus för HPs satsningar står de möjligheter som öppnas med Internet och spridningen av elektroniska tjänster. HP har 88 000 anställda. Omsättningen uppgick under 1999 till 42,4 miljarder dollar. För mer information om HP, vänligen besök: www.hp.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/29/20001129BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/29/20001129BIT00430/bit0002.pdf