Carbiotix AB teckningsoptionsinlösen registrerad på Bolagsverket

Carbiotix AB ("Carbiotix" eller "Bolaget") meddelar idag att de nya aktierna från optionsinlösen av teckningsoptioner av serie TO 3 har registrerats på Bolagsverket.

Den 19 juni 2024 avslutades nyttjandeperioden för teckningsoptioner av serie TO 3, vilka emitterades i samband med Carbiotix företrädesemission av units tidigare under 2024. Som ett resultat av optionsinlösen har 20 796 181 aktier nu registrerats på Bolagsverket. Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår efter optionsinlösen till 201 022 976 aktier och aktiekapitalet uppgår till 3 015 344,64 SEK.

Omvandling från interimsaktier till ordinarie aktier kommer att äga rum omkring den 5 juli 2024 och de nya aktierna förväntas vara tillgängliga på respektive tecknares konto omkring den 9 juli 2024.

För mer information om TO 3, vänligen kontakta:
Sedermera Corporate Finance AB
Telefon: +46 (0)40 615 14 10
E-post: cf@sedermera.se
www.sedermera.se

För ytterligare information om bolaget, vänligen kontakta:
Telefon: +46 (0)73-867 30 85

Om Carbiotix
Carbiotix AB (CRBX) (www.carbiotix.com) är ett prisbelönt bioteknikföretag som är banbrytande inom mikrobiomvård genom upcyclad prebiotika. Carbiotix mission är att förbättra människors hälsa genom att öka konsumtionen av prebiotika. Carbiotix erbjuder idag en kärntjänst som heter NutraCycle, en upcycling- och berikningstjänst på plats som gör det möjligt för livsmedels- och dryckes-, ingrediensoch foderproducenter att förvandla växtbaserade produkter till funktionella produkter.