Carbiotix VD ökar det totala innehavet till 2 miljoner aktier

Carbiotix (publ) ("Carbiotix") meddelar idag att VD Kristofer Cook har köpt 32 600 aktier för 120 991 SEK den 12 mars genom sitt holdingbolag Sustainable Holding Sweden AB, vilket ökat Kristofers totala innehav till 2 miljoner aktier. Kristofer är den näst största aktieägaren i Carbiotix, bakom medgrundare Peter Falck.

”Jag är mycket nöjd med de framsteg som Carbiotix har gjort under de senaste månaderna och vår konkurrenssituation på de tillväxtmarknader vi riktar oss mot. Med denna utveckling, såväl som ett mycket positivt svar från marknaden, var det ett enkelt beslut att öka mitt innehav till 2 000 000 aktier, särskilt med tanke på Carbiotix aktuella marknadsvärde i förhållande till jämförbara företag inom mikrobiomdiagnostik, prebiotisk ingrediens, medicinsk mat och terapeutiskt utrymme.”

Carbiotix AB (CRBX) (www.carbiotix.com) är ett prisbelönt bioteknikföretag som är en pionjär inom mikrobiomhälsa genom ett antal kostnadseffektiva tester för tarmhälsa och en portfölj av mikrobiommodulatorer som täcker prebiotiska ingredienser, medicinsk mat och terapeutika.