Idag inleds handel i Carbiotix aktier på Spotlight Stock Market

Idag, den 18 oktober 2019, inleds handeln i Carbiotix AB:s (”Carbiotix”) aktier på Spotlight Stock Market. Aktien handlas under kortnamnet ”CRBX” och aktiens ISIN-kod är SE0013016128.

Nyemission av aktier inför notering

Noteringen på Spotlight Stock Market har föregåtts av en övertecknad nyemission som tillfört bolaget cirka 12,4 MSEK före emissionskostnader. Utöver kapitalet tillförde nyemissionen Carbiotix cirka 950 nya aktieägare. Emissionslikviden är avsedd att finansiera Carbiotix verksamhetsutveckling för att skapa nya intäktströmmar genom försäljnings- och samarbetspartners och dels för att vidareutveckla bolagets terapeutiska produktportfölj av nyttiga bakterier och lösliga fibrer.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare i samband med nyemissionen och notering på Spotlight Stock Market.

Carbiotix AB (CRBX) (www.carbiotix.com) är ett bioteknikbolag som utvecklar Microbiome Modulator Therapeutics som förstärker produktionen av viktiga metaboliter för behandling av olika metaboliska och kroniska sjukdomar. Bolagets terapeutika är baserade på AXOS löslig fiber, isolerade bakteriestammar och innovativa formuleringar, som stöds av kostnadseffektiva tarmhälsotesttjänster som används för att regelbundet diagnostisera och övervaka tarmhälsa och dosterapi.