• Carbiotix/

Teckningskursen för teckningsoptioner av serie TO 3 har fastställts till 0,04 SEK per ny aktie

Carbiotix AB ("Carbiotix" eller "Bolaget") meddelar härmed teckningskurs för nyttjandet av teckningsoptioner av serie TO 3 (”TO 3”), vilka emitterades i samband med den företrädesemission av units Bolaget genomförde tidigare under 2024, fastställts. Teckningskursen för TO 3 har fastställts till 0,04 SEK per aktie och nyttjandeperioden inleds den 5 juni 2024.

I januari 2024 genomförde Carbiotix en företrädesemission som tillförde Bolaget cirka 11,2 MSEK före emissionskostnader. Genom företrädesemissionen emitterades 53 163 522 teckningsoptioner av serie TO 3. Varje TO 3 berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Carbiotix under nyttjandeperioden som pågår under perioden 5-19 juni 2024. Teckningskursen för TO 3 har fastställts till 0,04 SEK per aktie. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptioner av serie TO 3 tillförs Bolaget cirka 2,1 MSEK före emissionskostnader.

Vid fullt utnyttjande av TO 3 kommer antalet aktier i Carbiotix att öka med 53 163 522 aktier till totalt 233 390 317 aktier och aktiekapitalet kommer att öka med 797 452,83 SEK till 3 500 854,755 SEK. Utspädningen vid fullt utnyttjande uppgår till cirka 22,8 procent av kapitalet och rösterna.

Fullständiga villkor och anvisningar för teckningsoptioner av serie TO 3 finns tillgängliga på Bolagets hemsida (www.carbiotix.com). Ett informationsblad innehållandes sammanfattande information om optionsinlösen kommer att finnas tillgänglig på Carbiotix, Sedermera Corporate Finance AB:s (www.sedermera.se) och Nordic Issuing AB:s (www.nordicissuing.se) respektive hemsidor i samband med att optionsinlösen inleds.

Viktiga datum
• 5 juni 2024: Nyttjandeperiod inleds
• 17 juni 2024: Sista dag för handel med teckningsoptioner
• 19 juni 2024: Nyttjandeperiod avslutas
• 20 juni 2024: Planerat datum för offentliggörande av utfall av nyttjandegrad
• 4 juli 2024: Planerat datum för omväxling av interimsaktier till aktier

Rådgivare
I samband med inlösen av teckningsoptioner av serie TO 3 agerar Sedermera Corporate Finance AB finansiell rådgivare, Markets & Corporate Law Nordic AB legal rådgivare samt Nordic Issuing AB emissionsinstitut.

För mer information om optionsinlösen, vänligen kontakta:
Sedermera Corporate Finance AB
E-post: cf@sedermera.se
www.sedermera.se

För ytterligare information om bolaget, vänligen kontakta:
Telefon: +46 (0)73-867 30 85

Om Carbiotix
Carbiotix AB (CRBX) (www.carbiotix.com) är ett prisbelönt bioteknikföretag som är banbrytande inom mikrobiomvård genom en portfölj av prebiotiska modulatorer, upcycling-tjänster och diagnostiska testtjänster.