Cardo Health utser produktchef för att accelerera tillväxtresa

Stockholm (Sverige), 16 maj 2022

Johan Persson, börjar på Cardo Health som produktchef. Med sina 5 års erfarenhet som läkare och sina 4 års erfarenhet inom digital hälsa kommer Johan föra med sig ovärderlig erfarenhet till Cardo Health och deras resa mot att demokratisera tillgången till sjukvård.

Med sin bakgrund som läkare, var Johan Persson en av de tidiga medarbetarna på en startup inom digital hälsa. I sina roller som Expansions- och Internationell Produktchef spelade han en nyckelroll i företagets internationella expansion. Hans ansvar omfattade även projekt- och programledning samt förändringsledning. Utöver sin erfarenhet inom digital hälsa, har Johan även arbetat på en strategi och organisationskonsultfirma inom global hälsa i Berlin.

Johan tog sin läkarexamen och kandidatexamen i informatik på Lunds universitet. Han studerade också industriell ekonomi vid Linköpings tekniska högskola och ETH, Swiss Federal Institute of Technology, i Zürich.

Han börjar nu på Cardo Health och kommer därmed ta del av deras spännande resa mot att bli den ledande bolaget inom digital hälsa på tillväxtmarknader. Med sin bakgrund som läkare, erfarenhet av produktutveckling och global hälsa passar Johan utmärkt för denna roll och ser fram emot möjligheten att skapa tillgång till sjukvård av hög kvalitet till rimlig kostnad.

Tobias Strålin

Founder and CEO of Cardo Health

tobias@cardohealth.com

www.cardohealth.com

Cardo Health is a digital health company with a mission to improve the health and wellbeing of millions of people in emerging markets. We invest in and scale the best early-stage digital health start-up in each of our markets. Bringing funding and a proven business concept, we leverage technology and extensive operational know-how to create local, leading digital health champions. Our co-owned companies in Latin America and South Africa (including Vibe Saude and Kena) provide high-quality, affordable care to over one million registered users. Headquartered in Stockholm, Cardo Health is on an ambitious growth journey to become the leading digital health company in emerging markets.