Cardo etablerar ny produktionsenhet i Kina

Cardo har beslutat att etablera en ny produktionsenhet i Kina för att ytterligare stärka marknadspositionen och konkurrenskraften inom området vattenrening. Etableringen av produktionsenheten påbörjas under våren 2010 och den förväntas vara i drift i slutet av 2011.

Cardo Flow Solutions säljer utrustning för transport och rening av vatten under bland annat varumärket ABS. Cardo har under de senaste åren stärkt sin position inom vattenrening på den kinesiska marknaden. Produktionsenheten etableras i Kunshan, strax utanför Shanghai, där Cardo redan har portproduktion för divisionen Cardo Entrance Solutions. Vid den nya produktionsenheten kommer pumpar, kompressorer och mixers att monteras för marknaden i Kina. – Behovet och utbyggnaden av vattenreningsanläggningar i Kina är omfattande, säger Peter Aru, Cardos VD och koncernchef. Med den nya monteringsfabriken stärker vi vår konkurrenskraft ytterligare och kan fortsätta vår expansion på denna marknad. Investeringen uppgår till cirka 50 miljoner kronor. Malmö den 2 mars 2010 Cardo AB (publ)