• CARDO/

Cardo har tecknat avtal med två av världens ledande papperstillverkare till ett värde av 34 miljoner kronor

Report this content

Cardos division Pulp & Paper Solutions har tecknat avtal om leverans av mätinstrument till två av de ledande papperstillverkarna i Asien och Nordamerika. Instrumenten som automatiserat mäter och säkerställer papperskvalitet kommer att installeras i ett antal av tillverkarnas pappersbruk under hösten 2009. Det samlade ordervärdet uppgår till 34 miljoner kronor.

Cardos division Pulp & Paper Solutions säljer pumpar samt högteknologiska instrument för kvalitetsmätning av både papper och pappersmassa. Ordrarna omfattar leverans och installation av ett flertal mätinstrument med beteckningen L&W Autoline 400. L&W Autoline 400 automatiserar pappersbrukens vanligtvis manuella kvalitetsmätning och bidrar till att optimera tillverkningsprocessen i pappersmaskinen. – Inom massa- och pappersindustrin är vi ledande på instrument för kvalitetsmätningar. Det här är viktiga ordrar och att två av världens mest betydelsefulla papperstillverkare väljer instrument från oss är ett tydligt bevis på vår position, säger Peter Aru, Cardos VD och koncernchef. Ordrarna har bokats under andra och tredje kvartalet med 18 respektive 16 miljoner kronor och kommer att levereras 2009. Malmö den 11 augusti 2009 Cardo AB (publ)

Taggar: