• CARDO/

Cardo tecknar order värd 8,5 miljoner kronor med vattenreningsanläggning i Singapore

Report this content

Cardo har skrivit avtal om leverans av turbokompressorer samt omrörare till Singapores största anläggning med biologisk rening av avloppsvatten. Ordervärdet uppgår till 8,5 miljoner kronor.

Cardo erbjuder inom divisionen Cardo Flow Solutions en bred produktportfölj av pumpar, omrörare, luftare, kompressorer, kontroll- och övervakningsutrustning samt service för transport och rening av avloppsvatten.

Den aktuella ordern omfattar ABS turbokompressorer samt omrörare till en vattenrenings-anläggning i Jurong, Singapore. Vattenreningsanläggningen använder biologiska processer samt mikrofiltrering för att rena vattnet. Reningskapaciteten uppgår till cirka 68.000 m3 vatten per dag och är Singapores största anläggning med biologisk vattenrening.

– Den biologiska reningsprocessen kräver stora mängder syre som pumpas in i bassängerna. Med hjälp av våra turbokompressorer sänker kunden både energiförbrukningen och CO2-utsläppen. Därmed sänker vi driftskostnaderna och skapar en långsiktigt mer hållbar vattenrening, säger VD och koncernchef Peter Aru.

Ordern bokas i tredje kvartalet. Kompressorerna och omrörarna kommer att levereras under första kvartalet 2011.

Malmö den 22 oktober 2010

För ytterligare information kontakta:
Peter Aru, VD och koncernchef, tel 010-4747 401
Ulf Liljedahl, CFO och vice VD, tel 010-4747 402
Maria Bergving, kommunikationsdirektör, tel 010-4747 405, 070-602 61 81, maria.bergving@cardo.com

Cardo är en världsledande leverantör av industriportar och logistiksystem, system för vattenrening, processutrustning för massa- och pappersindustri samt garageportar. Med en omsättning på 9 miljarder kronor och med cirka 5.400 anställda över hela världen levererar Cardo lösningar som hjälper till att lösa några av vår tids största utmaningar inom vatten, transport och energi. Huvudkontoret finns i Malmö.

Taggar: